Проєкт деколонізації мітів про Одесу презентував місцевий бізнес-клуб
Проєкт спрямований на перегляд стереотипів та мітів про Одесу що мають свої корені у колоніальному минулому було презентовано на минулому тижні. На 11-му році війни з РФ, після анексії Криму й окупації частини території країни бізнесмени Одеси вирішили «підчистити» колоніальні міти.
Учасники презентації обговорювали різні методи та інструменти для ламання цих міфів та підтримки деколонізації у свідомості суспільства.
Банкір Вадим Мороховський все ще російською мовою зізнався що примітивний імідж кримінальної Одеси вкрай шкодить місту. Тому він в проєкті взявся за розділ культура. А щоб вже однозначно викликати симпатію зібрання, пообіцяв сприяти встановленню пам'ятника Лесі Українці, яка мешкала в Одесі, але на відміну від російського поета-піарника не відмічена в топоніміці. Пікантних обставин коли у 2021 році міськими депутатами, де Вадим очолює фракцію СН, «затерли» пропозицію встановлення пам'ятника саме Лесі, вирішили не згадувати.
Історик Олександр Бабич, доповів що нових екскурсоводів планує готувати у свідомому дусі. Учасники жваво обговорювали проблеми, пов'язані з культурним імперіалізмом, мовною асиміляцією та збереженням автентичності культурних традицій.
За піар проєкту чомусь взялась відома студія 1+1 зі столиці. Мабуть, з Одеси поїхали всі гострослови?!
Презентація в Одесі відзначалася активним обміном думками та ідеями, що має сприяти подальшим діалогом та рефлексією про погляди та культурну спадщину.
Обіцяють 5 дискусій згодом +1 київську презентацію.
Запит на зміни наративів «за Одесу» є. І коли трапився грант від американського народу громадська організація підприємців Одеси вирішила його використати. Обіцяють навіть забуті імена місцевих комерсантів витягти на світ. Щоб розповісти об'єктивно, внаслідок праці яких селян розквітла хлібна торгівля в порту Одеси, треба ще багато історичних упереджень подолати. Але під час презентації нікого з експертів не було представлено. А, як відомо, більшість з тих, хто останні 40 років був дотичним до створення «одеського міту», якщо не померли - мешкають в Одесі.
«Намалювались» замовники з когорти інвесторів. Це краще, ніж просувати люмпен-наративи, які пропахли дешевою ковбасою й непристойним гумором. Подивимось, що з цього вийде. Поки є сумніви що проєкт спрацює саме на деколонізацію мізків містян.